Založ si blog

Čo mi pobyt na psychiatrii dal a čo mi vzal

Pobyt na psychiatrii nebol jednoduchý a neviem či sa nato niekedy dokážem povzniesť.

Mal plusy aj mínusy. Žiaľ, v mojom prípade bola prevaha mínusov, keďže ma pobyt na psychiatrii dostal do horšieho stavu v akom som bola pred násilnou hospitalizáciou. Našťastie mám teraz dobrého lekára, ktorého navštevujem ambulantne. Aj on sám mi povedal, že násilná hospitalizácia nerieši nič. Má význam vtedy, ak to pacient sám doma nezvláda a sám chce ísť do nemocnice + sa vopred stanovia ciele, ktoré sa v nemocnici majú dosiahnúť.

 

V mojom prípade som bola hospitalizovaná proti svojej vôli, lekári vôbec nestanovili čo v mojej liečbe chcú dosiahnúť. Nikto ma poriadne nevypočul a teda mi ani nemohli určiť správnu diagnózu. Psychologická podpora v nemocnici bola na bode mrazu.

 

+ spoznala som niekoľko super ľudí, s ktorými som v kontakte doteraz

+ zistila som, že slovenské zdravotníctvo je naozaj v prdeli…

 

– z liekov, ktoré mi tam dávali som mala veľa nežiadúcich účinkov (únava, slabosť, zadychávanie, pribrala som takmer 20 kg, stúpol mi prolaktín…)

– použitím obmedzovacích prostriedkov (klietka) bola pošliapaná moja dôstojnosť, dodnes mám z toho nočné mory a u psychológa riešim navyše k mojim diagnózam aj posttraumatickú stresovú poruchu z pobytu v klietke.

– zobrali mi 2a pol týždňa života, ktoré som nasilu strávila za mrežami uzavretého psychiatrického oddelenia.

– 2 a pol týždňová hospitalizácia ma izolovala od vonkajšieho sveta a ja som sa vrátila  na úplný začiatok-znova sa bojím chodiť von. (tieto stavy som mala pár mesiacov dozadu, dobrá psychologička mi s tým ale pomohla a začlenila ma do bežného života, hospitalizácia ma ale vrátila späť)

– násilná hospitalizácia mi stiahla moje aj tak nalomené sebavedomie.

– už vždy budem mať nálepku pacient, ktorý bol na psychiatrii..

– prestala som veriť lekárom v nemocnici a už si u mňa každý nový lekár bude dôveru budovať veľmi ťažko…

 

Sú to veci, ktoré mi napadli narýchlo, priebežne to budem dopĺňať. Ak si chcete prečítať podrobnejšie info z mojej hospitalizácie na psychiatrii, tu je link:

Nedobrovoľne som skončila hospitalizovaná na psychiatrii I. časť

 

Nedobrovoľne som skončila hospitalizovaná na psychiatrii II. časť

Nech poviete psychiatrovi čokoľvek, urobí z Vás blázna

10.07.2020

V predchádzajúcich článkoch som Vám priblížila ako som ostala nedobrovoľne hospitalizovaná v nemocnici na psychiatrickom oddelení uzavretého úseku a ako tam prebiehal „život“. Dnes by som sa z časti rada vrátila k môjmu „výsluchu“, ktorý robila prijímajúca lekárka. Byť psychiatrom ozaj nie je jednoduché alebo lepšie povedané, byť dobrým [...]

Nedobrovoľne som skončila hospitalizovaná na psychiatrii III. časť

26.06.2020

Pre lepšiu orientáciu si môžte prečítať najprv môj článok č. 2 a č. 1, Link tu: Nedobrovoľne som skončila hospitalizovaná na psychiatrii II. časť Sú asi 2hod. poobede a mňa presunuli z akútnej časti uzatvoreného oddelenia B, na chronická časť stále uzavretého oddelenia B. Prichádzam do novej izby, na izbe je jedna žena, môže mať tak 45r. Sedí za [...]

Nedobrovoľne som skončila hospitalizovaná na psychiatrii II. časť

25.01.2020

Pre lepšie chápanie všetkého si môžete prečítať aj moju prvú časť na tomto linku: Nedobrovoľne som skončila hospitalizovaná na psychiatrii I. časť Som v klietke. Som v šoku, stále neverím tomu čo sa udialo. Nikdy v živote som sa necítila klaustrofobicky, no v tejto klietke som sa tak naozaj cítiť začala. Ťažšie sa mi dýcha, je mi horúco, srdce mi búši viac [...]

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

psychiatry

O nedobrovoľnej hospitalizácii na psychiatrii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 91042x
Priemerná čítanosť článkov: 18208x

Autor blogu

Kategórie